Open Monumentendag, zondag 15 september, 11 -17 uur

Welkom in onze Urbanuskerk!

Net als voorgaande jaren stellen we op de zondag in het Open Monumentenweekend van 11 tot 17 uur de kerk open voor bezichtiging en bieden de mogelijkheid om de kerktoren te beklimmen. Het landelijke thema is dit jaar 'Plekken van Plezier'. Peter Overdijk van de Stichting "Vrienden van de Urbanuskerk" heeft voor de gelegenheid de fotopresentatie "Een machtig moment in een prachtig monument" gemaakt, van foto's die parochianen hebben aangeleverd van heuglijke momenten in de kerk, zoals de eerste heilige communie of een huwelijk.

U kunt het prachtige interieur van de kerk bewonderen, waar Peter ook veel over te vertellen weet. Ook nu is het mogelijk de kerktoren te beklimmen. Kerktorenklimmen is niet geschikt voor kinderen onder de 1.20m lengte en alleen mogelijk voor goede klimmers (ladder). Aan te raden is stevig schoeisel te dragen. Voor wie durft is het een waar avontuur, via een nauwe steile trap bereikt u de toren, waar u de klokken kunt bewonderen (oren dicht als deze slaat) en kunt genieten van een prachtig uitzicht over het weidse landschap rondom Nes aan de Amstel. De kerk is gratis toegankelijk, voor het kerktoren-klimmen vragen we 2 euro per persoon. De opbrengsten van deze dag komen ten goede aan het onderhoud van ons prachtige rijksmonument.

We zien u graag op zondag 15 september!